Klantenservice

Alle collecties zijn verkrijgbaar in de winkel te Kortrijk, er zijn geen reservaties van kledij mogelijk. Betalen in de winkel kan met Bancontact, Cash of met Payconiq. Indien je zeker wilt zijn van een artikel kan je dit gewoon online bestellen en betalen en kiezen voor: gratis afhaling winkel.

Online bestellen kan via de webshop. Betalen op de webshop kan met Bancontact, Ideal of PayPal. Verzending gebeurt met Bpost & gebeurt al naargelang de drukte binnen de 2 werkdagen, verzendkosten in België bedragen 7,99€ naar een huisadres, of 6,99€ naar een Bpost afhaalpunt, bij grote bestellingen is er gratis verzending zoals op dat moment vermeld staat op de webshop. 

Bij beschrijving onder ieder product kan je zien hoe een artikel tailleert. Indien er bijstaat ‘tailleert ruim’ kan je gerust het kleinste maatje nemen waarover je twijfelt. Voor meer uitleg stuur ons gerust een berichtje op onze instagram of facebookpagina, wij helpen je met veel plezier verder.

Bestellingen worden altijd zo vlug mogelijk verzonden, meestal binnen de 24u! In extreem drukke periodes of met speciale acties kan de verzendtijd wat langer duren. 

Preorder artikelen zijn artikelen die niet voorradig zijn in de winkel maar verkrijgbaar zijn op nabestelling. De verwachtte levertijd staat altijd vermeld bij het preorder artikel. De levertijd kan iets variëren omdat wijzelf ook afhankelijk zijn van de transportdiensten voor levering van onze goederen.

Omruiling in de winkel is enkel geldig MET kasticket & binnen de 7 dagen na aankoop, zonder kasticket is er GEEN omruiling mogelijk, artikelen die in de winkel aangekocht werden mogen omgeruild worden voor een ander artikel of voor een waardebon. Er kan geen terugbetaling gebeuren! Soldenartikelen kunnen nooit omgeruild worden.

Voor online bestellingen geldt er de wettelijke termijn van 14 dagen voor retour (retourkosten zijn voor rekening van de klant). De terugbetaling zal gebeuren binnen de 14 werkdagen na goede ontvangst van het artikel. Bij online bestellingen kan er ook omgeruild worden in de winkel, kom binnen de 14 dagen langs in de winkel en breng zeker de orderbevestiging en retourformulier mee of kom het pakket terugbrengen in de witte pakketbrievenbus aan de winkel, vergeet in dit geval ook zeker het volledig ingevulde retourformulier er niet bij te steken, enkel zo kunnen retourzendingen verwerkt worden. Online bestellingen met optie ‘afhaal in de winkel’, kunnen opgehaald worden naar wens maar houd er wel rekening mee dat die ook enkel terugbetaald kunnen worden indien die opgehaald worden en geretourneerd binnen de 14 dagen van zodra ze klaarliggen in de winkel. Je krijgt op deze datum een mailtje hierover. Indien deze later opgehaald worden kunnen deze niet meer terugbetaald of geretourneerd worden!

Online kortingsacties dienen altijd met de code bij checkout ingegeven worden door de klant zelf, dit kan niet meer aangepast worden eens de bestelling geplaatst en betaald werd.

Soldenartikelen aangekocht online kunnen ook NIET geretourneerd of omgeruild worden

Retouradres: Papillon by Elke Vion
Deken Camerlyncklaan 125 8500 Kortrijk België
BTWnr. BE0750633213

De consument heeft het recht aan Papillon by Elke Vion mee te delen dat hij afziet van de aankoop binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering (eerste aanbieding) van het product.

Retourvoorwaarden:

Klanten die van dit herroepingsrecht gebruik wensen te maken, noteren bij het te retourneren artikel op het retourformulier de reden van retour, en dat binnen de 14 dagen vanaf de levering. Het terugsturen kan best met Bpost ( Bpack met trackingnummer ) en gebeurt op kosten van de klant, hou in geval van retour het trackingnummer goed bij tot de retour volledig is verwerkt. De retour moet door P’tit Papillon terug ontvangen zijn binnen de 14dagen, indien dit niet het geval is kan er geen terugbetaling gebeuren. P’tit Papillon is niet verantwoordelijk voor verloren pakketten bij retour, daar is de klant volledig zelf verantwoordelijk voor. Indien je gratis verzending kreeg door een grote bestelling en je toch een deel van de bestelling retourneert worden deze verzendkosten afgehouden van het retourbedrag bij de terugbetaling. (Er is enkel gratis verzending vanaf een bepaald bedrag mogelijk zoals op dat moment van toepassing)  Zodra de retour terug is ontvangen en is verwerkt ontvang je hierover per mail bericht van P’tit Papillon. Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Van zodra wij de artikelen terug hebben ontvangen, storten wij het bedrag van de teruggestuurde artikelen terug binnen de 14 werkdagen hier op volgend terug.

Retourformulier kan je hier downloaden: Retourformulier Papillon pdf

Volgende artikelen zullen in GEEN geval worden teruggenomen:

  • gebruikte, bevuilde, beschadigde, gewassen of onvolledige artikelen
  • artikelen waarvan het etiket is verwijderd of op een andere manier weer werd aangebracht
  • artikelen die geuren bevatten van parfums, sporen van foundation of andere
  • artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
  • artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden bv SOLDENARTIKELEN!
  • juwelen, mondmaskers, nylonkousen en dergelijke zijn omwille van hygiënische redenen niet mogelijk om te retourneren

Cadeaubonnen zijn enkel te gebruiken in de winkel, NIET voor online aankoop en zijn 1 jaar geldig na aankoop volgens de datum vermeld op de cadeaubon en kunnen NIET verlengd worden of worden NIET meer aanvaard na deze datum. Cadeaubonnen zijn te verkrijgen vanaf een bedrag van minimum 25€.

Give away waardebonnen (van de winacties op de Facebookpagina) zijn enkel geldig in de winkel en blijven 6 maanden geldig. Give aways moeten altijd afgehaald worden in de winkel, deze kunnen ook opgestuurd worden maar dan moeten er wel verzendkosten betaald worden. P’tit Papillon is niet verantwoordelijk voor valse profielen op de social media en voor misbruik bij winacties. Iedereen dient hiervoor zelf alert te zijn! 

Klantenkaartjes zijn enkel geldig in de winkel, NIET met online bestellingen.

Indien er na aankoop (zowel online als in de winkel) een defect is aan een artikel, dient dit onmiddellijk na aankoop meegedeeld te worden aan P’tit Papillon per mail naar juwelenpapillon@telenet.be (met duidelijke foto’s). In dit geval wordt er gekeken voor een geschikte oplossing, ofwel een vervangend product ofwel een herstelling op kosten van de winkel. Dit geldt enkel als het product onmiddellijk na aankoop ongedragen en met geldig kasticket teruggebracht of geretourneerd wordt.